Sõiduautode mootoriõlide valdkonnas on levinud väärarusaam, et 0W mootoriõlid on kas ”liiga vedelad” või sobivad ainult talvistesse ilmatikuoludesse.
Mootoriõlide SAE viskoossusklassid
SAE aastaringsete mootoriõlide tähistuses on ühe talvise ja ühe suvise mootoriõli viskoossusklass, kusjuures talvise mootoriõli viskoossusklass näidatakse esimesena. Seega peab aastaringne mootoriõli üheaegselt vastama ühe talvise ja ühe suvise mootoriõli SAE klassi nõuetele.
Viskoossus VS temperatuur
Kui me võtame kolm erinevat õli, mille SAE viskoossusklassid on vastavalt 10W-40, 5W-40 ja 0W-40, siis kõik nad on mootori töötemperatuuril ühe viskoossusega ehk sama „vedelad“. Erinevus tekib õli voolavuses madalamatel temperatuuridel. Allpool töötemperatuuri on kõige „vedelam“ neist kolmest 0W-40.
Tehnoloogilised testid näitavad, et 0W-XX viskoossusega mootoriõlid võimaldavad:
JUBA KUNI 70% UUTE AUTODE TEHASETÄITEKS ON 0W MOOTORIÕLI
Peaaegu kõik tootjad on hakanud tootma mootoreid, mis nõuavad 0W-XX mootoriõli.
Aeg, mille juures mootoriõli jõuab klapimehanismini temperatuuril -10°C
Käivitamisel töötab mootor „vanal” õhukesel õlikelmel, selle tulemuseks on mootori suur kulumine.
1. Kaitseb mootori detaile äärmuslikult kõrgetel temperatuuridel, kuni 1,000°C.
2. Põhineb ACEA M 111 kütusesäästu testi tulemustel võrreldes tööstusharu võrdlusõliga.
3. Kuni 60% madalam mootoridetailide hõõrdumine võrreldes teiste täissünteetiliste mootoriõlidega annab sujuvama sõidukogemuse. Võrreldes paljude teiste täissünteetiliste 0W mootoriõlidega, toetudes hõõrdekoefitsendi mõõtmistele laboritestides.
4. Põhineb CO2 ekvivalendil, mis tuleneb 1 liitri kütuse mitte põlemisest mootoris tänu kütusesäästule.